BRIEFING, 20 MARCA: Gemini Park Tychy na dzień przed otwarciem: to galeria zaprojektowana w oparciu o najnowsze trendy Opublikowano 19 marca 2018
Na dzień przed otwarciem Gemini Park Tychy podsumowało trwającą 2 lata budowę i przedstawiło ofertę galerii. Według zapewnień inwestora, ma to być jedno z najnowocześniejszych centrów handlowych na południu Polski. Co dokładnie znajdziemy w Tychach?

Galeria w symbiozie z miastem

Tychy od lat zasługiwały na „swoje” centrum handlowe z prawdziwego zdarzenia. Jednak dopiero ostatnie dwa lata przyniosły budowę liczącej 36,6 tys. m kw. galerii handlowej, pierwszej tak dużej w mieście. Wyzwania podjęła się krakowska firma Gemini Holding, należąca do przedsiębiorcy Rafała Sonika. Prace nad projektem zaczęły się w 2015 roku. Budowa ruszyła w 2016.

- Tychami interesowaliśmy się od lat. Rynek ma ogromny potencjał, a samo miasto i region wciąż się rozwijają. Naturalną więc rzeczą, na tym etapie zmian, stało się stworzenie mieszkańcom Tychów miejsca, w którym mogliby poczuć się u siebie, robiąc zakupy bez konieczności podróży do sąsiadujących miast. Inwestycja, którą mieliśmy w planach, idealnie wpisywała się w ten rynek, oczekiwania, a także panujący w mieście nastrójmówi Rafał Sonik, prezes zarządu Gemini Holding, właściciela Gemini Park Tychy.

Efekt? Jedna z najnowocześniejszych dziś galerii handlowych na Śląsku. - Gemini Park Tychy to obiekt przemyślany w każdym calu, począwszy od projektu architektonicznego, poprzez ofertę, a skończywszy na tym, jak galeria zrasta się z miejską tkanką. To „produkt” licznych badań, jakie przeprowadziliśmy przed inwestycją. Pozwoliły one nam na stworzenie miejsca, które jest dopasowane do specyfiki otoczenia, tutejszego rynku, a co najważniejsze potrzeb mieszkańców – dodaje.

Kompaktowa oferta z dopełnieniami

Te ostatnie zaspokajać ma m.in. zróżnicowana oferta oraz wielofunkcyjna przestrzeń galerii. Gemini Park Tychy to blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Najwięcej sklepów galerii zapełniają dziś marki modowe, stanowią one blisko 40% asortymentu. Ofertę dopełniają natomiast biżuteria i dodatki, sklepy dla dzieci, z wyposażeniem wnętrz, elektroniką i kosmetykami, liczne punkty usługowe, restauracje i kawiarnie oraz rozrywka i oferta spożywcza.  

Oferta została tak skomponowana, aby mogły z niej korzystać całe rodziny. Z jednej strony postawiliśmy mocno na rozwój sektora modowego, zapraszając do współpracy znane polskie i światowe marki, z drugiej strony zależało nam na kompaktowości i rodzinnym charakterze, stąd m.in. bogata oferta dla dzieci, wyposażenia wnętrz, zdrowia i urody, usług, a także oferta gastronomiczna. Dzięki temu klienci, którzy odwiedzą Gemini Park Tychy, będą mogli zrobić bardzo różne zakupy pod jednym dachem, a także spędzić wolny czas – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Największe lokale galerii, mające blisko 1900 m kw. zajęły 3 marki odzieżowe: H&M, TK Maxx i Reserved. W ofercie modowej Gemini Park Tychy dominują dziś  polskie brandy m.in. Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente czy Szachownica. Wśród zagranicznych znaleźć można m.in. Calzedonię, Gatta, Orsay czy Lee/Wrangler/Levi’s. 

W ofercie biżuterii i dodatków obecne są te najpopularniejsze: Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend czy Yes, podobnie w ofercie obuwia i dodatków - CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas. Ofertę wyposażenia wypełnia aż 8 marek, w tym: Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco oraz debiutująca Homla. Z kolei w segmencie zdrowia i urody w Tychach zagoszczą: Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher i Ziaja.

Ofertę rozrywki i kultury wypełnia Empik, Kolporter i Świat Książki, ofertę dla dzieci Smyk i Coccodrillo. W usługach pojawiły się aż 22 punkty, w tym m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Zakupy spożywcze można zrobić natomiast w supermarkecie Piotr i Paweł.

- Startujemy z powierzchnią wynajętą w ponad 90%. Sklepy, które już do nas dołączyły należą do najpopularniejszych w Polsce. Dla wielu z nich do tej pory mieszkańcy Tychów musieli jeździć do sąsiednich miast. Od teraz te marki mają u siebie, w swojej galerii  dodaje Anna Malcharek.

„Trzecie miejsce” w Tychach

Ale nie tylko oferta ma przyciągnąć i skłonić klienta do powrotów. Także przestrzeń, która została zaprojektowana w oparciu o najnowsze trendy w designie galerii handlowych. Oprócz tradycyjnych alejek handlowych i mających ponad 2 km witryn, klienci galerii znajdą w niej także liczne strefy relaksu urządzone meblami projektu najlepszych światowych projektantów  (m.in. Ronana & Erwana Bouroullec, Charles’a & Ray’a Eames, Edwarda Barbera & Jay’a Osgerby’ego, Hella Jongeriusa, Jaspera Morrisona.), a także przestronną, dwu strefową część restauracyjną (food court), mogącą pomieścić blisko 600 gości.

- W pełni przyjmujemy ideę „trzeciego miejsca”, jeden z najmocniejszych trendów w projektowaniu przestrzeni publicznych. Oznacza to, że w swoim wnętrzu stawiamy na strefy służące wypoczynkowi, spotkaniom i integracji, dalekie od domowych obowiązków i pracy. Taką rolę mają pełnić strefy relaksu, ale także sam food court. Powód jest prosty. Chcemy, aby galeria służyła społeczności lokalnej i to zarówno, jako cel udanych zakupów, ale także, jako miejsce luźnych spotkań, zabawy czy wydarzeń, które mamy w planachmówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Chęć uczynienia z Gemini Park Tychy miejsca spotkań sprawiła, że galeria położyła mocny nacisk na rozwój oferty gastronomicznej i rozrywki. Ta pierwsza to dziś aż 10 restauracji i kawiarni, w tym: KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.

Wychodzimy z ciekawą ofertą gastronomiczną, na którą składają się bardzo popularne marki segmentu fast dining, jak również restauracje regionalne m.in. azjatycka i meksykańska. Nie brakuje także kawiarni, mających w swojej ofercie desery i lody. Jest to więc propozycja zaspokająca różne gusta i smaki, nie będąca jednak naszym ostatnim słowem. Już mamy w planach rozbudowę galerii, która obejmie food court oraz powstanie kina – mówi Anna Malcharek.

Ciekawe otoczenie galerii

Oferta to nie jedyne, co wyróżnia Gemini Park Tychy – podkreśla inwestor. Galeria dysponuje przestronnym parkingiem na 1100 samochodów. Wokół obiektu znajdują się elementy małej architektury oraz ścieżka rowerowa łącząca galerię z miastem. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajdują się aż 3 wielkopowierzchniowe sklepy: Obi, Tesco i Saturn, tworzące z Gemini Park Tychy mające blisko 100 tys. m kw. handlowe Power Centrum – jedno z największych na Śląsku.

Otwarcie galerii zaplanowano na 21 marca na godz. 9.

Źródło: Gemini Park Tychy

Przypisane branże