To już trzecia galeria Gemini Park
Po blisko 2 latach budowy w Tychach zostało otwarte dziś pierwsze w mieście duże centrum handlowe – Gemini Park Tychy. Na powierzchni ponad 36,6 tys. m kw. znalazło się blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. To już 3 galeria handlowa pod szyldem Gemini Park. Dwie pozostałe działają w Bielsku-Białej i Tarnowie.
Najnowszą inwestycję Rafała Sonika wybudowano w Tychach kosztem blisko 400 mln złotych, w sąsiedztwie działających od lat obiektów handlowych - Obi, Tesco i Saturn, które wspólnie z Gemini Park Tychy tworzą mające mieć docelowo blisko 100 tys. m kw. handlowe Power Center.
- Tychami interesowaliśmy się od lat. Rynek ten ma ogromny potencjał, a samo miasto wciąż się zmienia. Na tym etapie jego rozwoju naturalnym więc stało się stworzenie galerii handlowej, w której mieszkańcy miasta mogliby poczuć się u siebie. Inwestycja, którą od pewnego czasu mieliśmy w planach, idealnie wpasowywała się w potrzebę, jaka pojawiła się w Tychach - mówi Rafał Sonik, prezes Gemini Holding.
Nowoczesny obiekt
Efektem tego jest jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce. Obiekt zaprojektowali architekci z krakowskiej pracowni Vide Studio, mający na swoim koncie już podobne obiekty m.in. w Żyrardowie, Stargardzie Gdańskim, Piotrkowie Trybunalskim, Zielonej Górze i Rybniku. Vide Studio projektowało także Gemini Park Bielsko-Biała.
- Obiekt jest nowoczesny i wielofunkcyjny. Z jednej strony spełnia tradycyjne funkcje handlowe z liczącymi sobie ponad 800 m alejkami i ciągnącymi się przez 2 km witrynami sklepowymi, z drugiej strony postawiliśmy także na inne funkcje, adaptując na potrzeby galerii tzw. ideę „trzeciego miejsca”, zaznaczoną m.in. licznymi strefami relaksu czy podzieloną na dwie strefy częścią restauracyjną, mogąca pomieścić około 600 gości – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
Oferta dopasowana do rynku
Nowa inwestycja handlowa na Śląsku to jednak przede wszystkim kolejne sklepy w regionie. Gemini Park Tychy ma ich blisko 130. Około 40% oferty nowej galerii stanowi szeroko pojęta moda, m.in. z mającymi około 1900 m kw. sklepami TK Maxx, H&M i Reserved . W galerii znajduje się także m.in. 10 restauracji i kawiarni oraz 22 punkty usługowe, 9 sklepów z kosmetykami, 8 z wyposażeniem wnętrz i 6 z biżuterią, a także sklepy obuwnicze i galanteryjne, w tym jeden z większych salonów CCC. Ofertę spożywczą klienci galerii znajdą w liczącym sobie blisko 1400 m kw. supermarkecie Piotr i Paweł. O kondycje będzie można zadbać natomiast w studio fitness Fabryka Formy.
W dniu otwarcia Gemini Park Tychy jest już w ponad 90% wynajęte. – Komercjalizacja galerii dobiega końca i jest dużym sukcesem. Udało się nam zaprosić do współpracy liczące się krajowe i zagraniczne marki, a także lokalnych przedsiębiorców i franczyzobiorców, którzy zainwestowali w swoje lokale w galerii. Dzięki powstałym sklepom, a także samej galerii w mieście stworzono blisko 1000 miejsc pracy – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
Wśród znanych marek, ulokowanych na poziomach 0 i +1 galerii, oprócz TK Maxx i H&M, znalazło się m.in. pełne portfolio marek należących do LPP S.A., 4F, Martes Sport, Douglas, Deichmann, CCC, Apart, W.Kruk, New Yorker, Rossmann, Vistula, Wólczanka, Bytom, Ryłko, Empik, Jysk, Home&You, Homla, Komfort, RTV Euro AGD, a także restauracje McDonald’s i KFC.
- Oferta, jaka pojawia się w Tychach, jest kompaktowa i dopasowana do tutejszego rynku. Stworzyliśmy ją z myślą o całych rodzinach oraz bardzo różnych potrzebach, jakie ma zaspakajać nowa inwestycja w mieście. Ta oferta w najbliższych miesiącach i latach będzie dalej rozwijana. Już dziś mamy w planach rozbudowę galerii i poszerzenie jej o ofertę rozrywkową i kino - mówi Anna Malcharek.
Zdaniem inwestora, dużym plusem galerii obok oferty, ma być także lokalizacja. Gemini Park Tychy położone jest bowiem poza ścisłym centrum Tychów, ale zaledwie 3,5 km od niego. Obiekt znajduje się także przy bardzo ruchliwiej trasie DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem.
– Galeria nie zaburza centrum miasta, jest jednak z nim w naturalny sposób połączona, stając się tym samym ważnym punktem handlowym na mapie Tychów, do którego mieszkańcy regionu mają bardzo łatwy i szybki dojazd, zarówno rozwiniętą siecią dróg, jak również komunikacją miejską – dodaje Tomasz Misztalewski.