Gemini Park Tychy: otwarcie było dużym sukcesem. Blisko 155 tys. klientów w 5 dni! Opublikowano 27 marca 2018

Czy Gemini Park Tychy będzie najchętniej odwiedzaną galerią w tej części woj. śląskiego? Wyniki otwarcia na to wskazują. Właściciel galerii już dziś mówi o dużym sukcesie nowej inwestycji!

5 dni sukcesu Gemini Park

Działająca zaledwie tydzień najnowsza galeria z portfolio Gemini Park notuje spore sukcesy na regionalnym rynku. Tylko w ciągu trwającego 5 dni otwarcia pierwsze tak duże centrum handlowe w Tychach odwiedziło blisko 155 tys. osób.  Wśród klientów znaleźli się zarówno mieszkańcy Tychów, z myślą, o których powstał obiekt, jak również mieszkańcy kilkunastu miast i miejscowości ościennych, a nawet Katowic.

Bardzo dobrze wypadły poszczególne dni.  Pierwszego dnia galerię odwiedziło blisko 30 tys. osób, a kolejne 5,5 tys. retail park z salonami m.in. Komfort i Jysk i studiem fitness Fabryka Formy. Z kolei pierwszy weekend Gemini Park Tychy zamknęło z frekwencją sięgającą blisko 72 tys. klientów - i to z podobnymi wynikami w sobotę oraz niedzielę.  

- Debiut Gemini Park w Tychach był jednym z najmocniejszych w ostatnich latach na Śląsku. Po środowym otwarciu, kiedy następnego dnia nieco powinien okrzepnąć ruch, notowaliśmy przyrost aż do niedzieli, ze świetnym weekendem i dobrym otwarciem kolejnego tygodniamówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Bardzo dobra frekwencja otwarcia pokazuje także ciekawe zjawisko. W 5 dni galerię odwiedziło więcej mieszkańców niż mają same Tychy!  – Teraz widać, jak bardzo była to wyczekiwana galeria i jak bardzo brakowało takiej oferty i takiego obiektu w mieście. Zainteresowanie mieszkańców zakupami było w czasie otwarcia ogromne – dodaje.

Oferta stała się magnesem

Zdaniem przedstawicieli galerii wpływ na sukces miała przede wszystkim oferta i pomysł na galerię. – Sklepy stały się magnesem przyciągającym tyszan. Nasza oferta została tak zaprojektowana, aby była możliwe najbardziej dopasowana do lokalnego rynku z opcją jej dalszego rozwoju. Skupiliśmy się więc na doborze marek znanych i popularnych, a także na markach, których w Tychach dotąd nie było, a po które nasi klienci musieli jeździć np. do Katowicach. To sprawiło, że staliśmy się konkurencyjni – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Galeria Gemini Park Tych to docelowo blisko 130 sklepów, restauracji i punktów  usługowych. Około 10% powierzchni wciąż czeka komercjalizacja. W tym celu prowadzone są zaawansowane negocjacje. Jednocześnie galeria już dziś zapowiada dalszą rozbudowę i m.in. powstanie kina, kolejnych restauracji i części rozrywkowej. - To projekt o bardzo dużym potencjale, a pomysł galerii rodzinnej z kompaktową ofertą spodobał się mieszkańcom, którzy poczuli się jak u siebie. Tychy przez lata były jednym z nieliczny śląskich miast powyżej 100 tys. mieszkańców bez własnej galerii. Dziś jest wola samego rynku, aby obiekt się rozwijał. Otwarcie, jakie mamy za sobą tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że jest to udana inwestycja – mówi Anna Malcharek.

Ale nie tylko sklepy przypadły do gustu – zaznacza dyrekcja galerii. – Klientom spodobało się także samo wnętrze galerii. Słyszeliśmy głosy, że jest przytulne, domowe, nowoczesne. Dowodem na to były pełne strefy wypoczynku i strefa food court, punkty pomyślane jako przestrzenie spotkań, spędzania czasu wolnego i wypoczynku – mówi Tomasz Misztalewski.

Gemini Park Tychy to jedna z najnowocześniejszych galerii w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Liczący sobie 36,6 tys. m kw. obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1 łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. Blisko 40 proc. oferty galerii stanowi szeroko rozumiana moda. Portfolio marek obejmuje zarówno znane polskie, jaki zagraniczne marki, w tym m.in. H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas. Ofertę wyposażenia wnętrz wypełniają marki: Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco oraz debiutująca Homla. Z kolei w segmencie zdrowia i urody działają: Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher i Ziaja. Segment kultury to Empik, Kolporter i Świat Książki, a dla dzieci Smyk i Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.

 

Przypisane branże