Mocny start w Tychach
Gemini Park Tychy ma powody do zadowolenia. Zaledwie w 5 dni (tyle trwało otwarcie), zakupy zrobiło tam blisko 155 tys. osób., a sam galeria stała się najchętniej odwiedzanym centrum handlowym w regionie. Ruch na pasażu i zainteresowanie galerią w mieście przełożyły się bezpośrednio na pierwsze obroty najemców i ich mocny lokalny debiut.
- Od kilku dni najemcy zgłaszają nam rekordowe wyniki, zarówno pod względem liczby klientów w sklepach, jak również obrotów podczas pierwszego tygodnia działalności. To sukces, zarówno dużych sieci, jak również lokalnych przedsiębiorców, którzy zainwestowali we franczyzę, zaufali nam i wynajęli powierzchnię w galerii - mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
I dodaje: - Najemcy mówią dziś jednogłośnie pozytywnie o otwarciu i pierwszych obrotach. Informację o bardzo dobrych wynikach sprzedaży przekazują nam wszyscy najemcy, zarówno sklepy sieciowe z ubraniami i dodatkami, jak również sklepy z wyposażeniem wnętrz zlokalizowane w galerii i w retail parku. Zadowoleni z efektów otwarcia są także najemcy z segmentu urody, usług, kultury i multimediów. Oferta kawiarniana i restauracyjna spotkała się również z akceptacją ze strony klientów, co także tu przełożyło się na bardzo dobre wyniki w obrotach.
Najemcy chwalą debiut Gemini Park
I rzeczywiście wśród marek, które miały najmocniejszy debiut w Gemini Park Tychy wylicza si dziś m.in. TK Maxx, H&M, Smyk, Deichmann, Jysk, McDonald’s, Silesia Jeans, Empik, a także marki należące do LPP SA (tj. House, Mohito, Reserved, Cropp, Sinsay).
- Otwarcie salonu House w galerii zapewniło świetny start dla marki na nowo powstałej przestrzeni w Tychach. Choć świadomość brandu na śląskim rynku jest bardzo duża, to wyniki sprzedaży w pierwszym tygodniu otwarcia salonu w pełni zaspokoiły nasze oczekiwania - mówi Adrianna Walasiak, młodszy specjalista ds. marketingu marki House.
- Taki start bardzo pozytywnie prognozuje na przyszłość, a nasze raporty znacząco wyróżniają nową powierzchnię na tle innych. Duża frekwencja podczas otwarcia znakomicie rokuje dla House, jak i nowego miejsca na mapie Tychów – dodaje.
W podobnym tonie wypowiada się przedstawicielka Silesia Jeans, marki mającej w Gemini Park Tychy salon z ubraniami Lee/Wrangler/Levi’s. - Jesteśmy miło zaskoczeni reakcją klientów lokalnych na nasz salon oraz zainteresowaniem, jakie odnotowaliśmy w tygodniu otwarcia naszymi markami – mówi Marta Słowikowska, prezes Silesia Jeans Sp. z.o.o.
I dodaje: - Obroty nadal utrzymują się na dobrym, wysokim poziomie, a nasz salon dziennie odwiedza grono miłych i uśmiechniętych klientów. Mamy wrażenie, że w koszulkach z logo Levi’s będzie chodził, co drugi gimnazjalista w Tychach – mówi.
Mocny start odnotowali nie tylko najemcy z branży modowej. Także restauratorzy w strefie food court patrzą w przyszłość z optymizmem. Gemini Park Tychy dziś to aż 10 restauracji i kawiarni.
- Jako najemca stwierdzamy, że obsługa centrum jest na wysokim poziomie, zaś pod względem liczby gości mieliśmy bardzo dobre otwarcie restauracji. Sprzedaż w pozostałe dni daje też powody do optymizmu. Uważamy, że McDonald's ma szansę być miejscem spotkań i będzie doskonale pasował do kompleksowej oferty tyskiej galerii – mówi Dariusz Linert, licencjobiorca McDonald’s w Gemini Park Tychy.
Zainteresowaniem cieszyła się także szeroka oferta wyposażenia i wnętrz, z salonami m.in. Pepco, Komfort, Home&You, Home&Deco oraz Homla i JYSK. Ta ostatnia marka ma szczególne powody do zadowolenia.
- Otwarcie nowego sklepu JYSK w Tychach okazało się dużym sukcesem. W pierwszym tygodniu odwiedziło nas prawie 6 tysięcy klientów, którzy zrobili solidne zakupy. W naszym sklepie pojawili stali klienci, którzy do tej pory robili zakupy w Katowicach, czy innych sklepach na Śląsku. Pozyskaliśmy także szerokie grono nowych klientów, dla których każdego tygodnia będziemy przygotowywać fantastyczne oferty – komentuje Aleksandra Chalimoniuk, communications&PR manager JYSK.
Dobrze przemyślana inwestycja procentuje
Zdaniem przedstawicieli właściciela galerii, za dużym sukcesem najemców stoi przede wszystkim dobrze przemyślana koncepcja samej galerii i jej oferta, która w pierwszych dniach stała się magnesem dla klientów. – Zanim powstał obiekt poznaliśmy rynek, jego oczekiwania i nisze warte zapełnienia. Mając tę wiedzę, zaprosiliśmy do współpracy marki, które chcieli mieć w swoim sąsiedztwie mieszkańcy miasta. Staraliśmy się tak dobrać mix najemców, aby poszczególne segmenty oferty wypełniały polskie i zagraniczne marki doskonale znane i lubiane, a co najważniejsze przyciągające swoją ofertą mieszkańców Tychów i okolic. Wyniki pierwszych dni pokazują, że ten efekt został osiągnięty – komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.
Jak zapewnia jednak galeria, ta oferta będzie nadal rozwijana. – Centrum handlowe jest w ponad 90% wynajęte. Około 10% powierzchni wciąż czeka komercjalizacja. I tutaj już prowadzimy zaawansowane rozmowy z potencjalnymi najemcami. W planach mamy także rozbudowę galerii o kino, a także strefę rozrywki i kolejne restauracje. To również oferta, której oczekuje od nas mieszkaniec Tychów – dodaje.
***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.