Oferta Gemini Park nakręca ruch
Blisko 130 sklepów polskich i zagranicznych marek, restauracje i kawiarnie oraz liczne punkty usługowe, a do tego najnowocześniejsza przestrzeń handlowo-rozrywkowa na Śląsku – z taką ofertą w marcu zadebiutował w Tychach Gemini Park. W nieco ponad miesiąc od otwarcia przedstawiciele galerii i tamtejsi najemcy mówią wprost o sukcesie.
Od otwarcia 21 marca do końca kwietnia próg galerii przekroczyło już ponad 600 tys. osób. Centrum handlowe notuje także bardzo wysoką dzienną frekwencję, sięgającą średnio 17 tys. osób. Zdaniem Anny Malcharek z Gemini Holding – krakowskiej firmy deweloperskiej będącej właścicielem galerii, spora w tym zasługa oferty, z jaką galeria weszła na rynek.
- Od początku mieliśmy pomysł na galerię i jej ofertę. Dzięki temu jej komercjalizacja była przemyślana i udana. Tak skomponowaliśmy tenant-mix , aby odpowiadał on różnym potrzebom lokalnego rynku, oczekiwaniom klientów, a także portfelowi mieszkańca Tychów i okolicznego regionu. Mieliśmy na uwadze tutejszą siłę nabywczą, a także otoczenie handlowe. W efekcie tego powstała kompaktowa galeria z rodzinną ofertą, zaspokajającą potrzeby osób w różnym wieku. Ten kierunek zaprocentował mocnym otwarciem – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.
Tenant-mix atutem w Tychach
O tym, jak dużym atutem Gemini Park jest tenant-mix najlepiej widać w jego strukturze. Blisko 40 proc. oferty galerii przypada dziś na szeroko pojętą modę. W tym segmencie można znaleźć m.in. 32 popularne marki odzieżowe, 6 salonów jubilerskich, 6 sklepów z butami i 4 sklepy sportowe mające mocną, rynkową pozycję. Na inwestycję w lokal w Gemini Park zdecydowały się tak duże marki jak m.in.: grupa LPP (która weszła do galerii z całym portfolio), Vistula, Big Star, Medicine, Calzedonia, Greenpoint, Monnari, Orsay, Triumph, Apart, W.Kruk, 4F, Martes Sport, CCC, Deichmann, Ryłko, Ochnik czy Wittchen. Największymi najemcami zostały 3 marki odzieżowe: H&M, TK Maxx i Reserved, zajmujące odpowiednio 1903 m kw., 1848 m kw. i 1816 m kw.
Pozostałą część portfolio najemców wypełnia dziś aż 9 sklepów z segmentu zdrowia i urody, 3 z segmentu kultury i rozrywki, 2 multimediów, 2 dla dzieci i 7 wyposażenia wnętrz . W tym ostatnim obok m.in. Home&You, Home&Deco, Jysk, Pepco czy Komfortu, znalazła się także Homla, która na swój debiut wybrała tyską galerię. W centrum handlowym działają także 22 punkty usługowe, w tym mające 1756 m kw. studio fitness Fabryka Formy oraz 11 restauracji i kawiarni. Od marca obecne są w galerii lokale m.in. KFC, McDonald’s, Lodomania, Thai Express czy Olimp.
- Gemini Park to galeria idealna dla marki z każdego segmentu. Rynek, na jakim działamy jest niezwykle chłonny i spragniony znanych marek w swoim sąsiedztwie. Siła nabywcza tutejszego konsumenta jest również bardzo duża. Tychy zresztą od lat plasują się w rankingu powiatów o najwyższej sile nabywczej w Polsce, wyprzedzając pod tym względem m.in. Kraków i Gdańsk. Wartość indeksu krajowego siły nabywczej mieszkańców miasta to obecnie 126,6 – mówi Malcharek.
Wolna powierzchnia znika
Nic więc dziwnego, że galeria budzi zainteresowanie nie tylko klientów, ale także potencjalnych najemców. Tym większe, odkąd najemcy Gemini Park głośno zaczęli mówić o bardzo wysokich obrotach, jakie tutaj notują. – Niewielki odsetek wolnej powierzchni znika w szybkim tempie. Widzimy też, jak od otwarcia wzrosło zainteresowanie wolną powierzchnią galerii. Interesują się o nią zarówno polskie, jak i zagraniczne marki. Potencjalni najemcy doceniają zarówno nasz udany pomysł na rodzinną, ale nowoczesną galerię, jej ciekawą ofertę, a także bardzo dobre wyniki, jakie dzięki temu już osiągnęliśmy. Nie bez znaczenia są także wysokie obroty, sygnalizowane przez obecnych najemców – mówi Anna Malcharek.
Więcej sklepów. Więcej powierzchni?
Rozmowy, jakie obecnie są prowadzone, w najbliższych miesiącach mają zaowocować nowymi otwarciami w Tychach – zapowiada zarząd. – Jesteśmy już na etapie dopinania i podpisywania umów z kilkoma markami, które uzupełnią m.in. naszą ofertę multimediów i ofertę odzieżową. Prowadzimy także rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami – mówi Anna Malcharek. Zainteresowanie galerią sprawia, że zarząd Gemini Park coraz poważniej bierze pod uwagę rozbudowę. – Jesteśmy raptem miesiąc po otwarciu, a już myślmy o dalszym rozwoju obiektu. Mamy w planach jego rozbudowę m.in. o kino, część rozrywkową i restauracyjną – przyznaje przedstawicielka Gemini Holding.
Mocne strony Gemini Park
Z punktu widzenia najemcy, potencjał galerii jest ogromny i tkwi on nie tylko w dobrze skomponowanej ofercie. W promieniu 20 minut od galerii mieszka dziś ponad 300 tys. osób, w strefie do 30 minut już ponad 1,41 mln osób. Bezpośrednie sąsiedztwo to aż 71 tys. potencjalnych klientów. Zaletą galerii jest także jej lokalizacja. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W jego otoczeniu znajduje się kilkanaście miejscowości, które nie mają własnych galerii handlowych tej skali. Magnesem, który przyciąga do galerii jest także jej nowoczesna architektura i doskonałe skomunikowanie obiektu z miastami Śląska i Podbeskidzia. We wnętrzu galerii można znaleźć m.in. liczne strefy relaksu, przestronny food court na ponad 500 gości oraz szerokie aleje handlowe. Wysoki parking obsługiwany przez nowoczesny system zarządzania może pomieścić 1100 samochodów, a także motocykle i rowery.
***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.