Meble i dekoracje przyciągają
Polacy się urządzają i wydają coraz więcej na wyposażenie mieszkań i domów. W efekcie częściej i chętniej odwiedzają sklepy np. z dekoracjami, meblami czy tkaninami. Te w ostatnich latach dynamicznie się rozwijają, zajmując coraz większe powierzchnie w galeriach. Także same centra handlowe chętniej zapraszają do współpracy marki z sektora „home”. Powód?
- Rozwój w galerii oferty wyposażenia wnętrz znacznie poszerza grono jej klientów. Przede wszystkim o osoby w wieku 20-40 lat, które właśnie się urządzają, a także o całe rodziny. Przyciągają przede wszystkim rozpoznawalne marki polskie i zagraniczne, ale także nowe, ciekawe koncepty np. z wyposażeniem w stylu skandynawskim lub meblami znanych designerów – zauważa Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
- Obecność unikalnej oferty sprawia, że klienci znajdują jeszcze jeden ważny powód do odwiedzania galerii. To nie tylko generuje dodatkowy ruch, w tym zakupy docelowe ze względu na obecność np. konkretnej marki wnętrzarskiej, ale także zatrzymuje pozostałych klientów, wydłużając czas jaki spędzają na zakupach – dodaje.
Gemini Park rozwija ofertę wyposażenia
Nic więc dziwnego, że interesująca dla lokalnego rynku oferta wyposażenia wnętrz była jednym z priorytetów leasingowych dla niedawno otwartego w Tychach Gemini Park. Tam najemcy z segmentu „home” wynajęli łącznie już ponad 4,1 tys. m kw. z 36,6 tys. m kw. jakimi dysponuje galeria.
W centrum handlowym działa obecnie aż 7 salonów z wyposażeniem wnętrz. Na swój lokal zdecydowały się tutaj zarówno dobrze znane marki m.in. Home&You i rosnąca w kraju sieć marketów Pepco, jak również debiutująca na Śląsku marka Homla czy multibrand Home&Deco z meblami i dekoracjami projektu designerów z całego świata.
Sklepy o znacznej powierzchni zajęły natomiast duński Jysk (1110 m kw.) – największy najemca z tego segmentu oraz polskie marki Komfort (665 m kw.) i sąsiadujący z nim Komfort Łazienki (470 m kw.). Te 3 wybrały w Gemini lokale w położonym na poziomie 0 retail parku, w sąsiedztwie m.in. RTV Euro AGD i Fabryki Formy.
- Oferta z jaką pod koniec marca weszliśmy na rynek jest świeża i zróżnicowana, dająca klientom wiele możliwości robienia zakupów. Z jednej strony mocno koncentruje się ona na modnych dekoracjach dla domu, z drugiej strony pozwala na przeprowadzenie remontu i kompleksowe urządzenie się od łazienki, przez kuchnię po salon. Dajemy więc klientom możliwość zrobienia kompleksowych zakupów dla domu w jednym miejscu, wypełniając przy okazji lukę, jaka od lat była na tutejszym rynku – dodaje.
Wyposażenie przyciąga
Wypełnienie rynkowej luki w Tychach przynosi już efekty. Sklepy z wyposażeniem są dziś jednymi z najchętniej odwiedzanych w Gemini Park, a sama galeria notuje bardzo dobre wyniki footfall, będące udziałem m.in. z pomysłem dobranej oferty „home”. Tylko od otwarcia 21 marca do połowy czerwca centrum handlowe odwiedziło już ponad milion osób. Dziennie zakupy robi tutaj średnio kilkanaście tysięcy klientów, nie tylko z Tychów, ale także z Katowic i miast ościennych.
- Oferta wyposażenia wnętrz jest dziś jednym z tych elementów, który przyciąga do nas na zakupy całe rodziny, zwłaszcza te, które dopiero się urządzają lub kupują mieszkanie. Kompaktowość galerii pozwala im na zrobienie zakupów związanych z aranżacją w jednym miejscu. Co więcej daje im także możliwość kupna elektroniki i sprzętu AGD, a także skorzystania z usług niezbędnych dla domu np. wyboru dostawcy energii lub internetu. To czyni nas jedną z najbardziej przyjaznych dla domu galerii w regionie – mówi Tomasz Misztalewski.
***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.