Gemini Park coraz popularniejsze
Zaledwie pół roku potrzebował Gemini Park, aby zbudować sobie mocną pozycję rynkową na Śląsku. Dziś ta najnowsza w regionie galeria handlowa jest nie tylko coraz lepiej rozpoznawalna, ale także coraz chętniej odwiedzana. Tylko od otwarcia 21 marca br. do końca października odwiedziło ją już blisko 3 miliony osób!
- Obserwujemy stabilny wzrost footfall, który daje dobre prognozy nie tylko na ten rok, ale także na 2019. Wyraźnie widzimy, jak z miesiąca na miesiąc przybywa klientów, ale także jak rośnie odsetek osób, które wracają do nas regularnie zakupy – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
- To spory sukces obiektu, bo w nieco ponad pół roku udało się stworzyć i utrzymać trend zwyżkowy w footfall, ale także zdobyć spore grono lojalnych klientów, dla których staliśmy się galerią pierwszego wyboru, konkurencyjną w stosunku do podobnych obiektów np. w Katowicach - dodaje.
Rośnie zasięg
Ale rosnący footfall to nie jedyny sukces, jaki zanotowała nowa galeria. Od otwarcia centrum handlowe systematycznie zwiększa także swój zasięg. Z danych systemu parkingowego, który sczytuje tablice rejestracyjne, wynika, że już blisko 50 proc. klientów galerii jest spoza Tychów.
- Lokalizacja i skomunikowanie galerii, ale także regionalny potencjał sprawiają, że przyciąga ona dziś nie tylko tyszan, ale także mieszkańców kilkudziesięciu ościennych miejscowości. Coraz częściej pojawiają się u nas klienci z Mysłowic, Pszczyny, Oświęcimia, ale także Katowic – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
- W tym gronie są zarówno osoby, które docelowo wybierają galerię np. ze względu na konkretne sklepy dostępne w galerii, jak również pracownicy kilkunastu dużych zakładów produkcyjnych działających w Tychach. Nie brakuje także przejezdnych poruszający się na sąsiadującej z galerią trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem – wyjaśnia.
W efekcie, jak szacują przedstawiciele galerii, w promieniu do 30 minut galeria obejmuje dziś swoim zasięgiem nawet 1,5 miliona osób. – Działamy dziś na sporym rynku i pominąwszy Katowice w otoczeniu o niskim nasyceniu powierzchnią handlową. Dzięki temu dla kilkunastu sąsiadujących miast, w których nie ma podobnych obiektów jesteśmy dziś głównym ośrodkiem handlowym – dodaje Misztalewski.
Oferta i lokalizacja najmocniejszym atutem
Budowaniu pozycji Gemini Park sprzyja nie tylko otoczenie, ale również oferta. W galerii można dziś znaleźć blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Swoje sklepy mają tutaj znane polskie i zagraniczne sieci, na czele z TK Maxx, H&M, Reserved, Cropp, Diverse, Sinsay, Mohito czy Medicine. W sumie na szeroko pojętą modę przypada tutaj 45 proc. oferty.
W galerii działa także 11 restauracji, w tym m.in. KFC, McDonald’s i Thai Express oraz 22 punkty usługowe. W ofercie można znaleźć także m.in. 7 salonów z wyposażeniem wnętrz, 9 z kosmetykami, 6 z obuwiem oraz 6 z biżuterią, w tym m.in. Apart, W.Kruk i Yes. Największą powierzchnię zajmują sklepy m.in. Jysk, Deichmann, Fabryka Formy, Biedronka (premium) czy wspominane H&M i TK Maxx.
Nie bez znaczenia dla sukcesu obiektu jest także jego lokalizacja. Galeria położona jest zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum Tychów w dodatku w otoczeniu największych osiedli mieszkalnych. Centrum znajduje się także w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1 łączącej Śląsk z Podbeskidziem. Do obiektu dojechać można aż 29 liniami autobusowymi i trojelbusowymi, a także siecią dróg łącząca największe miasta Metropolii Silesia.
Galeria ulokowana została także w znanym w Tychach od lat ośrodku handlowym. W jej otoczeniu znaleźć można aż 3 popularne w mieście sklepy wielkopowierzchniowej, tj. Obi, Saturn i Tesco z pasażem handlowym, które razem z Gemini Park tworzą handlowy konglomerat, tzw. „Power Center”.
Do galerii przyciąga także komfort robienia zakupów. Klienci znajdą tutaj niezwykle szerokie pasaże handlowe i jasne wnętrza. Poruszanie się po galerii ułatwia natomiast wayfinding system nowej generacji. W centrum handlowym znaleźć można przestronny food court mieszczący ponad 600 gości, a także 11 stref wypoczynku. Dla zmotoryzowanych przygotowano 1100 szerokich i bezpłatnych miejsc parkingowych.
***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express.