Najnowsza galeria na Śląsku z coraz mocniejszą pozycją Opublikowano 13 listopada 2018
Gemini Park Tychy umacnia swoją regionalną pozycję i z miesiąca na miesiąc notuje coraz większą liczbę klientów. Już blisko 50 proc. odwiedzających obiekt to osoby spoza samych Tychów.

Gemini Park coraz popularniejsze

Zaledwie pół roku potrzebował Gemini Park, aby zbudować sobie mocną pozycję rynkową na Śląsku. Dziś ta najnowsza w regionie galeria handlowa jest nie tylko coraz lepiej rozpoznawalna, ale także coraz chętniej odwiedzana. Tylko od otwarcia 21 marca br. do końca października odwiedziło ją już blisko 3 miliony osób!

- Obserwujemy  stabilny wzrost footfall, który daje dobre prognozy nie tylko na ten rok, ale także na 2019. Wyraźnie widzimy, jak z miesiąca na miesiąc przybywa klientów, ale także jak rośnie odsetek osób, które wracają do nas regularnie zakupy – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

- To spory sukces obiektu, bo w nieco ponad pół roku udało się stworzyć i utrzymać trend zwyżkowy w footfall, ale także zdobyć spore grono lojalnych klientów, dla których staliśmy się galerią pierwszego wyboru, konkurencyjną w stosunku do podobnych obiektów np. w Katowicach - dodaje.

Rośnie zasięg

Ale rosnący footfall to nie jedyny sukces, jaki zanotowała nowa galeria. Od otwarcia centrum handlowe systematycznie zwiększa także swój zasięg. Z danych systemu parkingowego, który sczytuje tablice rejestracyjne, wynika, że już blisko 50 proc. klientów galerii jest spoza Tychów.

- Lokalizacja i skomunikowanie galerii, ale także regionalny potencjał sprawiają, że przyciąga ona dziś nie tylko tyszan, ale także mieszkańców kilkudziesięciu ościennych miejscowości. Coraz częściej pojawiają się u nas klienci z Mysłowic, Pszczyny, Oświęcimia, ale także Katowic – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

- W tym gronie są zarówno osoby, które docelowo wybierają galerię np. ze względu na konkretne sklepy dostępne w galerii, jak również pracownicy kilkunastu dużych zakładów produkcyjnych działających w Tychach. Nie brakuje także przejezdnych poruszający się na sąsiadującej z galerią trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem – wyjaśnia.

W efekcie, jak szacują przedstawiciele galerii, w promieniu do 30 minut galeria obejmuje dziś swoim zasięgiem nawet 1,5 miliona osób. – Działamy dziś na sporym rynku i pominąwszy Katowice w otoczeniu o niskim nasyceniu powierzchnią handlową. Dzięki temu dla kilkunastu sąsiadujących miast, w których nie ma podobnych obiektów jesteśmy dziś głównym ośrodkiem handlowym – dodaje Misztalewski.

Oferta i lokalizacja najmocniejszym atutem

Budowaniu pozycji Gemini Park sprzyja nie tylko otoczenie, ale również oferta. W galerii można dziś znaleźć blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Swoje sklepy mają tutaj znane polskie i zagraniczne sieci, na czele z TK Maxx, H&M, Reserved, Cropp, Diverse, Sinsay, Mohito czy Medicine. W sumie na szeroko pojętą modę przypada tutaj 45 proc. oferty.

W galerii działa także 11 restauracji, w tym m.in. KFC, McDonald’s i Thai Express oraz 22 punkty usługowe. W ofercie można znaleźć także m.in. 7 salonów z wyposażeniem wnętrz, 9 z kosmetykami, 6 z obuwiem oraz 6 z biżuterią, w tym m.in. Apart, W.Kruk i Yes.  Największą powierzchnię zajmują sklepy m.in. Jysk, Deichmann, Fabryka Formy, Biedronka (premium) czy wspominane H&M i TK Maxx.

Nie bez znaczenia dla sukcesu obiektu jest także jego lokalizacja.  Galeria położona jest zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum Tychów w dodatku w otoczeniu największych osiedli mieszkalnych. Centrum znajduje się także w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1 łączącej Śląsk z Podbeskidziem. Do obiektu dojechać można aż 29 liniami autobusowymi i trojelbusowymi, a także siecią dróg łącząca największe miasta Metropolii Silesia.

Galeria ulokowana została także w znanym w Tychach od lat ośrodku handlowym. W jej otoczeniu znaleźć można aż 3 popularne w mieście sklepy wielkopowierzchniowej, tj. Obi, Saturn i Tesco z pasażem handlowym, które razem z Gemini Park tworzą handlowy konglomerat, tzw. „Power Center”.

Do galerii przyciąga także komfort robienia zakupów. Klienci znajdą tutaj niezwykle szerokie pasaże handlowe i jasne wnętrza. Poruszanie się po galerii ułatwia natomiast wayfinding system nowej generacji. W centrum handlowym znaleźć można przestronny food court mieszczący ponad 600 gości, a także 11 stref wypoczynku. Dla zmotoryzowanych przygotowano 1100 szerokich i bezpłatnych miejsc parkingowych.

                

***

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express.

 

Przypisane branże