Rodzinna oferta kluczowa dla Gemini Park Tychy Opublikowano 4 marca 2019
Oferta galerii jest kluczowa, jeśli ta chce się pozycjonować jako centrum przyjazne rodzinom. Przykładem na to jest Gemini Park Tychy.

Rodzinny tenant-mix

Postrzeganie galerii przez klienta zależy nie tylko od obranej strategii marketingowej i realizowanych konsekwentnie eventów. Znaczący wpływ na pozycjonowanie obiektu ma dziś przede wszystkim atrakcyjność jego tenant-mix’u i potencjał jego rozwoju. 

Nic więc dziwnego, że nowe obiekty pojawiające się na rynku coraz większą wagę przywiązują zarówno do doboru najemców, jak i do dopasowania oferty do rynku. Czyniąc z niej główny atut w walce o określonego klienta. 

Przykładem jest otwarte niecały rok temu Gemini Park Tychy. Galeria od początku nastawiona była na rodziny z dziećmi. To właśnie z myślą o nich systematycznie komponowany był jej tenant-mix i realizowane działania marketingowe. Efekt? Szacuje się, że dziś już co drugi klient Gemini Park to tzw. klient rodzinny. 

- Już na etapie komercjalizacji obiektu założyliśmy, że zależy nam w pierwszej kolejności na polskich i zagranicznych markach, które są dziś niezwykle popularne wśród rodzin. Jednocześnie tak komponowaliśmy mix, aby znalazły się w nim brandy dopasowane do portfela klienta rodzinnego z Tychów i okolic. – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

 - W konsekwencji obserwujemy stale rosnącą liczbę rodzin, które wybierają  na zakupy naszą galerię – dodaje. I faktycznie, tenant-mix galerii jest dziś niezwykle rodzinny. Oferta centrum handlowego obejmuje obecnie aż 12 różnych  segmentów – od usług, poprzez rozrywkę, sport, aż po modę.

 - Zależało nam na stworzeniu zróżnicowanej i kompaktowej oferty, która zaspokajałaby potrzeby osób w różnym wieku, a jednocześnie dawała możliwość zrobienia bardzo różnych zakupów w jednym miejscu. Z punktu widzenia potrzeb rodzin, takie udogodnienie okazało się niezwykle istotne, a co najważniejsze zostało docenione – dodaje.

 Nośna moda

Co jednak ciekawe, Gemini Park całą swoją ofertę rodzinną oparł w dużej mierze na modzie. Najemcy z szeroko pojętego segmentu fashion zajmują tutaj ponad 50% oferty. Zdecydowana jej większość to popularne polskie i zagraniczne marki odzieżowe, obuwnicze czy sportowe. Podobnie jak cała oferta Gemini, także jej segment modowy został tak skomponowany, aby mieć na uwadze osoby w różnym wieku i z różnym portfelem.

 - Postawiliśmy na przystępność i popularność oferty. Z jednej strony mamy dobrze znane i lubiane w Polsce sklepy sieciowe takie jak np. H&M, Reserved, Medicine, Deichmann, CCC czy House, z drugiej strony nie brakuje u nas szerokiej oferty outletowej (TK Maxx – przyp. red.), a także oferty dyskontowej (TEDi, Kik, Pepco – red.) – mówi Misztalewski.

 - Jednocześnie mając na uwadze zamożniejszego klienta, nie zrezygnowaliśmy z oferty fashion z wyższej półki. W galerii można znaleźć salony m.in. Pierre Cardin, Wittchen, Ochnik czy Vistula. Pomyśleliśmy także o najmłodszych. Systematycznie rozwijamy ofertę odzieżową dla dzieci i młodzieży. Mocno stawiamy na ofertę dla mężczyzn, co jest jednym z naszych wyróżników – mówi Misztalewski.

 Uniwersalna oferta

Jak podkreśla dyrektor obiektu, to sprawia, że oferta Gemini jest dziś niezwykle uniwersalna.- Zakupy w galerii zrobi zarówno 30-letnia kobieta szukająca modnych marek, jak również 60-letni mężczyzna. W tej ofercie czują się także dobrze nastolatkowie z niewielkim budżetem, jak również ich rodzice z nieco zasobniejszym portfelem. To sprawia, że nasza oferta jest dziś pozytywnie odbierana, nie tylko w Tychach, ale i w całym regionie – dodaje.

Wpływ na to ma jednak nie tylko moda. Także pozostałe segmenty oferty, na które postawił Gemini Park. W centrum handlowym działają już 23 punkty usługowe, 9 sklepów z segmentu „zdrowie i uroda” (z Douglas, Inglot, Rossmann i Hebe na czele), a także 7 sklepów z wyposażeniem wnętrz (m.in. Jysk, Komfort, Home&You, Home&Deco, Homla, Pepco).

Centrum ma także mocną ofertę elektroniki (m.in. RTV Euro AGD, Rebel Electro), kultury (m.in. Empik, Świat Ksiażki), biżuterii (m.in. Apart, W.Kruk, Yes), sportową (m.in. 50style, 4F, Martes Sport) i dla dzieci (Coccodrillo, Smyk).

 Nie bez znaczenia dla rodzinnego wizerunku jest także oferta restauracji i kawiarni. Tutaj też Gemini Park postawił na popularne marki m.in. McDonad’s, KFC, ale także Olimp, Companeros czy Grycan. Także oferta spożywcza dopasowana została do rodzin. W galerii działa obecnie Biedronka.

 - Poszczególne segmenty z naszej oferty z jednej strony się dopełniają, z drugiej mogą funkcjonować jako osoba propozycja np. dla rodzin mających potrzebę zrobienia zakupów  spożywczych, sprzętu AGD, wyposażenia wnętrz czy sprzętu sportowego – mówi.

 Ważne udogodnienia

Ale nie tylko oferta handlowa pomaga w pozycjonowaniu Gemini Park. Także oferta poza handlowa i liczne udogodnienia dla rodzin, jakie wprowadziło centrum handlowe. Przykład? Na food court’cie stworzono specjalną strefę przystosowaną do wizyt dzieci, wstawiając tam meble dopasowane do różnego wzrostu i wieku. W podobny sposób dostosowano sanitariaty, tworząc toaletę dla dzieci i pokoje rodzinne.

 Rodziny z małymi dziećmi i wózkami mogą natomiast parkować na specjalnych miejscach tuż przy wejściu. W galerii funkcjonują także strefy wypoczynkowe, w których rodziny mogą odpoczywać między zakupami. Podobnie jak food court one również uwzględniły przy aranżacji obecność najmłodszych.

- Przy projektowaniu obiektu, ale także przy tworzeniu wystroju na każdym z etapów uwzględnialiśmy rodziny. Zależało nam na stworzeniu obiektu przyjaznego, komfortowego i otwartego na wizyty tej grupy klientów. To kierunek, który w najbliższych latach będzie się umacniał w naszym obiekcie– zapowiada Misztalewski.

 Następny krok? Gemini Park przymierza się do rozbudowy. Na ok. 6,6 tys. m kw. ma powstać kino, dodatkowe restaurację, a także nowoczesna strefa kids play. Prace nad rozbudową planuje się rozpocząć jeszcze w tym roku.

 

 źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding

 

 

***

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018 oraz CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium.