Gemini Park Tychy z nagrodą! Tym razem za kampanię otwarcia Opublikowano 11 paźdźiernika 2019
Gemini Park Tychy zostało docenione w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards 2019, który organizuje Polska Rada Centrów Handlowych. Wczoraj w nocy galeria zgarnęła dla siebie nagrodę w kategorii "Kampania otwarcia/przebudowy/modernizacji obiektu handlowego roku".

Chociaż od otwarcia Gemini Park Tychy upłynęło już 19 miesięcy, nie milkną echa udanego debiutu galerii na lokalnym rynku. Dowodem na to jest nagroda, z jaką właśnie wróciło centrum handlowe z gali Polskiej Rady Centrów Handlowych.


Obiekt został nagrodzony za niezwykle udaną kampanię "Jestem z Tych", jaka towarzyszyła hucznemu otwarciu. Jej pomysłodawcy zostali wyróżnieni m.in. za kreatywność, umiejętne połączenie otwarcia galerii z lokalnym akcentem, skuteczność wielowymiarowych działań oraz efekt, jakim jest udany debiut Gemini Park na rynku!

- Ta nagroda to ukoronowanie wielomiesięcznej, ciężkiej pracy sztabu ludzi, którzy stoją za sukcesem, jaki Gemini Park odniósł na rynku. Cieszymy się, że doceniono lokalność tego projektu i nieszablonowe podejście do komunikacji rynkowego debiutu - mówiła po wręczeniu nagrody Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Tychy, która odpowiadała za projekt.

Jest to już kolejna tak prestiżowa nagroda branżowa dla Gemini Park. Rok temu w Londynie centrum handlowe zdobyło The European Property Awards w kategorii „Retail Developement Poland”, a także nagrodę Five Star Award, czyli najwyższą ocenę jury.  Obiekt zgarnął dla siebie także nagrodę CEE Retail Award 2018 w kategorii „Retail Project Medium”.

Za co konkretnie Gemini Park odebrał tegoroczną PRCH Retail Awards? Otwarta w marcu 2018 roku galeria to obiekt, na który tyszanie czekali od lat. W komunikacji otwarcia inwestycji właścicielowi zależało więc na silnym podkreśleniu lokalności oraz związku z miastem i mieszkańcami, a także postawieniu klienta w centrum uwagi.

Ważnym elementem całej komunikacji stało więc nadanie galerii osobowości, jej personalizacja, a tym samym wyróżnienie na tle innych przekazów. Pomogła w tym wieloetapowa kampania, pokazująca obiekt jako nowego sąsiada, który wnosi coś emocjonującego, ciekawego i wartościowego w miasto i jego atrakcje.

- Całość komunikacji rozpoczęła się od claimu „Dobrze Cię widzieć”, który był luźny, sąsiedzkim przywitaniem się z miastem. Następnie w przestrzeń miejską wprowadzono teaser, będący zagadką do rozwiązania. Miał on prowokować pytania o nadawcę. Na mieście pojawiło się 5 grafik z 5 hasłami, m.in. "Nie jestem z tych, co żyją w pędzie", "Nie jestem z tych przeciętnych", "Nie jestem z tych obojętnych".  Było to pierwsze przedstawienie cech osobowości nowego centrum i jego charakteru - tłumaczy Zawodzińska.

Następnie teaser przeszedł w odsłonę, która zdradziła więcej szczegółów i nadawcę. Odpowiedzią była seria haseł przeciwstawnych do teasera.  W przestrzeni pojawiły się hasła "Jestem z tych… otwartych na nowe", "… co chcą więcej", "… co żyją pasją", "… co inspirują", "… co smakują życia". Rozwinięcia pozwoliły odbiorcom poznać osobowość nowego centrum handlowego, a gra słowna nazwą miasta Tychy – TYCH, dodatkowo utrwaliła przekaz zwłaszcza wśród tyszan.

Komunikacja samego otwarcia polegała  z kolei na poszerzeniu znajdujących się w mieście komunikatu o datę wydarzenia.  Znając ją mieszkańcy mogli sprawdzić, co w Gemini Park jest tak inspirujące, pasjonujące, jakie smaki tam można znaleźć i jak wygląda to nowe miejsce w Tychach. Wiedzieli czego szukać, nie wiedzieli jeszcze czego się spodziewać. Pomógł w tym 5 dniowych event, w którym w którym atrakcje oparto hasłach z kampanii.

- Kampania jaką zaproponowaliśmy mocno osadziła galerię w mieście i najbliższym sąsiedztwie. Dzięki kilku spójnym, emocjonalnym odsłonom mieszkańcy mogli poznać obiekt, który w reklamach pokazany został jako osoba pełna pasji i inspiracji. Pozwoliło to w krótkim czasie na wzbudzenie zaciekawienia inwestycją, oswojenie się z nią  mieszkańców oraz zaprzyjaźnienie – jak z nowym sąsiadem -  dodaje.

Efekt? W krótkim czasie Gemini stworzył więź z mieszkańcami, którzy zaczęli traktować galerię jak swoją. To zaowocowało spektakularnym otwarciem, zamkniętym liczbą ponad 155 tys. osób podczas 5-dniowego eventu, a także pierwszym milionem klientów już po 3 miesiącach działalności.

Za realizację projektu odpowiadał Dział marketingu Gemini Park Tychy prowadzony przez Aleksandrę Zawodzińską, działania wsparły natomiast: agencja reklamowa 19 Południk, agencja eventowa Agart Events oraz agencja Guarana Public Relations.

źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR



***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż blisko 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 11 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na Herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018 oraz CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium.


 

 

Przypisane branże