Od ponad 1,5 roku Gemini Park buduje swoja rynkową pozycję. Na jakim etapie rozwoju jest dziś obiekt?
Tomasz Misztalewski: Debiut rynkowy galerii możemy zaliczyć do bardzo udanych. Tylko w pierwszych 12- miesiącach działalności odwiedziło nas ponad 4,4 mln klientów. 2019 rok ma szansę poprawić ten wynik. Tym bardziej, że pierwsze miesiące, w których możemy porównać wyniki rok do roku, wskazują na wzrost frekwencji sięgający nawet 18 proc. Podobnie jest w obrotach najemców. Tutaj rok do roku wzrost sięga nawet 27 proc. To jasny sygnał, że oferta galerii nie tylko przyjęła się na lokalnym rynku, ale także sam obiekt w stosunkowo krótkim czasie zbudował silną pozycję, mocno się osadzając. Taki efekt osiągnęliśmy przede wszystkim przemyślanym tenant-mix'em, dopasowanym zarówno do oczekiwań klienta, jak i jego portfela. Nie bez znaczenia była także skuteczna strategia pozycjonowania, wsparta przez marketing i leasing. W rok udało się nam zbudować solidny wizerunek nowoczesnej galerii rodzinnej, z ofertą, która odpowiada na realne oczekiwania różnych pokoleń. To przyciąga klienta, ale także najemcę. Obiekt jest już w ponad 98% skomercjalizowany.
Ale wpływ na te wyniki miała nie tylko dobrze dobrana oferta czy sprawny marketing? Od początku mówi się o lokalizacji w atrakcyjnym sąsiedztwie.
T.M. To prawda. Sąsiedztwo odegrało bardzo ważną rolę w udanym debiucie Gemini Park na lokalnym rynku, a także we frekwencyjnym sukcesie. Powód jest bardzo prosty. Galeria powstała pośrodku znanego od lat w Tychach ośrodka handlowego. W naszym bezpośrednim sąsiedztwie znaleźć można mający 8 tys. m kw. GLA market budowlany Obi, sklep MediaMarkt o powierzchni 4 tys. m kw. GLA oraz hipermarket Tesco z pasażem handlowym, liczący sobie aż 13 tys. m kw. GLA. To rozpoznawalne destynacje zakupowe, o ugruntowanej pozycji na rynku, od ponad dekady chętnie wybierane przez mieszkańców Tychów i okolic. Ulokowanie Gemini Park w ich sąsiedztwie znaczenie ułatwiło nam budowanie rozpoznawalności i przewagi na rynku, chociażby nad nowymi inwestycjami w Katowicach. Co więcej, otwarcie mającego 130 sklepów Gemini Park, w dodatku w sąsiedztwie 3 marketów, stworzyło mieszkańcom tej części regionu kompleksową ofertę, jakiej brakowało. W efekcie powstało unikalne na Śląsku handlowe Power Center.
Ale nie tylko skala Power Center wyróżnia je na rynku?
T.K. Cechą charakterystyczną tej przestrzeni handlowej jest swobodny przepływ klienta. Wiele osób odwiedzających np. MediaMarkt zagląda też do Gemini Park. Tak samo jest z klientami Obi czy Tesco. Działa to także w drugą stronę. W efekcie klient np. Obi staje się także klientem Gemini Park, a ten z Gemini Park może być klientem MediaMarkt. Unikalna jest także współpraca pomiędzy obiektami. Każdy z uczestników Power Center rozumie, że rozwój jednego obiektu wpływa pozytywnie na jego otoczenie handlowe. Wszystko tutaj oparte jest na zasadzie win-win i komplementarności ofert. Z sąsiedztwa takich obiektów korzysta więc Gemini Park, ale także działalność Gemini Park jest korzyścią dla sąsiadów.
Stąd pomysł, aby Power Center było jeszcze większe? Mówi się docelowo o 100 tys. m kw. GLA.
T.M. Plan są ambitne i stopniowo będą realizowane. Po pierwsze, w przygotowaniu jest rozbudowa Gemini Park Tychy. Inwestycja ta zwiększy powierzchnię Power Center o ok. 6,5 tys. m kw. GLA. Sama galeria będzie mieć wtedy ponad 43 tys. m kw. GLA. Realizacja zapewni tej części Tychów nowoczesne, wielosalowe kino, a także kolejne restauracje, w tym lokal, który może być zapleczem dla specjalnej strefy biznesowej oraz przejezdnych z trasy S1. Pojawią się także nowe usługi oraz strefy wypoczynkowe. Będzie to także pierwsze w Power Center miejsce z tak bogatą i szeroką infrastrukturą rekreacyjno-rozrywkową. Ponadto planuje się także stworzenie w bezpośrednim sąsiedztwie mającego ok. 6 tys. m kw. retail parku, w którym pojawi się kilka wielkopowierzchniowych sklepów, dopełniających ofertę całej tej przestrzeni. Wkrótce rusza także budowa Merkury Market z ofertą budowalną. Wiemy także już o planach zmian własnościowych na działki przy Tesco, gdzie stanie kolejna inwestycja handlowa, z którą liczymy na ścisłą współpracę. Terenami wokół Gemini Park interesują się także znane sieci sklepów sportowych oraz sieci meblarskich.
Pana zdaniem proponowana przez Gemini Park rozrywka jest potrzebna temu miejscu, które znane jest głównie z oferty handlowej?
T.M. Trendy konsumenckie pokazują, że klienci od obiektów handlowych oczekują dziś nie tylko dobrej oferty handlowej, ale także oferty wypełniającej czas wolny. W Tychach, zdominowanych przez handel, takiej oferty dotąd brakowało. My dzięki swojej inwestycji połączymy natomiast zakupy z atrakcjami czasu wolnego. W dodatku zrobimy to w rozpoznawalnym miejscu na mapie miasta i w rozwojowym centrum handlowym. Taka lokalizacja pozwala nam śmiało twierdzić, że dzięki inwestycji catchement Gemini Park może wzrosnąć nawet do ponad miliona osób. To realne, tym bardziej, że w Tychach jest dziś tylko, jedno, 5-salowe kino, a w sąsiednich miastach brakuje takich inwestycji z prawdziwego zdarzenia.
Liczycie Państwo na to, że potencjał Power Center wpłynie na sukces nowej inwestycji Gemini Park?
T. M. Jesteśmy o tym przekonani. I to z kilku względów. Pominąwszy już rozpoznawalność tego miejsca oraz footfall, jaki ono generuje, kluczowa jest lokalizacja, a co za tym idzie łatwy dojazd. Gemini Park, jak i całe Power Center znajduje się bowiem w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1, która łączy Śląsk z Podbeskidziem. Do tego cała strefa handlowa od centrum Tychów oddalona jest o niecałe 3,5 km, a do tego otacza ją aż 21 osiedli, zamieszkałych przez 90 tys. osób. Ponadto w Power Center znaleźć można aż 2 przystanki obsługujące w sumie 29 połączeń autobusowych i trolejbusowych. Pod tym względem więc spełniamy wszystkie warunki udanej inwestycji rozrywkowej, jakimi są: dogodny dojazd, atrakcyjna lokalizacja i rynek.
źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR
***
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż blisko 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 11 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na Herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018 oraz CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium.