11 nowych otwarć, plany rozbudowy i rozwój Power Center - to był intensywny rok w Gemini Park Tychy Opublikowano 13 stycznia 2020
Największe centrum handlowe w Tychach może zaliczyć ten rok do bardzo udanych, zwłaszcza jeśli spojrzeć na działania leasingowe

W 2019 roku Gemini Park Tychy znalazło się w centrum zainteresowania wielu polskich i zagranicznych marek. W efekcie, galeria nie tylko rozwinęła i poszerzyła swoją ofertę, zwłaszcza w strategicznych segmentach mody, "home" czy gastronomii, ale przede wszystkim zróżnicowała tenant-mix, wprowadzając do niego wiele unikalnych marek.


I tak mijający rok przyniósł centrum handlowemu aż 11 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli aż 4,5 tys. m kw. GLA. Tym samym obiekt jest już skomercjalizowany w ponad 98%. Co ciekawe, od samego otwarcia w marcu 2018 roku oferta galerii wzbogaciła się już o 26 marek i liczy dziś blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji.

- W Gemini Park wciąż możemy obserwować efekt udanego debiutu rynkowego. Sprawia to, że powierzchnia galerii cieszy się stałym, dużym zainteresowaniem na rynku i to zarówno wśród dużych, międzynarodowych graczy, jak również wśród polskich marek. Dowodem na to jest 2019 rok, który kończymy z jeszcze bogatszym tenant-mix'em, kolejnymi negocjacjami w toku oraz ambitnymi planami rozwoju - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

I faktycznie, 2019 rok przyniósł Gemini Park sporo nowości w ofercie.  Rok rozpoczęto od otwarcia największego w Tychach salonu NC+ (37 m kw.). Przełom wiosny i lata przyniósł z kolei wysyp nowości. Marka Carry wynajęła lokal mający 1,5 tys. m kw., a Top Secret 180 m kw. Zyskał też segment wyposażenia wnętrz- tutaj nowością był mający 587 m kw. salon Konsimo oraz mający 195 m kw. sklep marki DlaSpania.

Lato zapoczątkował lokalny debiut brytyjskiej sieci sklepów Dealz, która zajęła 570 m kw. Nowością była także cukiernia Wisienka na Torcie oraz mający 84 m kw. salon z bielizną Esotiq. Przełom lata i jesieni przyniósł z kolei otwarcie pierwszego w galerii sklepu z winami Fine Wine oraz siódmej restauracji - Mihiderki (75 m kw.).

Koniec października br. roku zaowocował natomiast otwarciem w retail parku tyskiej galerii. Nowym najemcą został second hand VIVE Profit zajmując ponad 1,1 tys. m kw. To pierwszy sklep w tym centrum handlowym, który promuje popularną chociażby w USA ideę thriftingu oraz zero waste. Początek grudnia z kolei to otwarcie salonu kosmetycznego Kontigo. Marka zajęła 100 m kw. Wśród otwarć z 2019 aż 4 to lokalne debiuty. Co przyciąga dziś marki?

Zdaniem Anny Malcharek, jest to stale umacniająca się lokalna pozycja centrum handlowego oraz jego pierwsze sukcesy. - W niecałe 2 lata udało się nam stworzyć niezwykle rozpoznawalną w Tychach i okolicznych miastach galerię, która dla wielu mieszkańców tej części regionu stała się centrum handlowym pierwszego wyboru, konkurencyjnym chociażby w stosunku do obiektów w Katowicach. Obiekt przyciąga dziś zarówno klientów z Tychów, jak również m.in. z Mikołowa, Bierunia, Lędzin, Oświęcimia, Pszczyny czy południa Katowic - mówi .

- To zaowocowało zarówno bardzo udanym frekwencyjnie 2018 rokiem, jak również jeszcze lepszym 2019 rokiem. W tym ostatnim, w miesiącach, w których możemy się już porównać rok do roku footfall rośnie nawet o ponad 11 proc., a obroty nawet o 28%.  Tę popularność galerii na lokalnym rynku, obejmującym dziś ponad milion potencjalnych klientów, doceniają potencjalni inwestorzy - dodaje Malcharek.

Dostrzegają także inne elementy. Gemini Park jest dziś praktycznie w całości skomercjalizowany, a jego oferta została bardzo ciepło przyjęta na lokalnym i regionalnym rynku. Galeria z sukcesem także spozycjonowała się jako nowoczesne centrum rodzinne, w czym pomogła skuteczna strategia leasingowa oraz konsekwentne działania marketingowe, skierowane do różnych pokoleń klienta. Nie bez znaczenia są także plany galerii.

Tych perspektyw rozwoju Gemini Park ma sporo. Jedną z nich jest rozbudowa, która właśnie wchodzi w fazę planowania. Dzięki niej centrum handlowe zyska dodatkowe ok. 6,5 tys. m kw.  Na nowej powierzchni ma powstać nowoczesne, wielosalowe kino, zajmujące ok. 2,5 tys. m kw., a także nowe lokale gastronomiczne i punkty usługowe.

Rozbudowa ma zapewnić także powiększenie obecnej strefy food court oraz powstanie nowych stref zabaw dla dzieci. W planach jest także restauracja z prawdziwego, która mogłaby być zapleczem dla strefy ekonomicznej oraz przejezdnych na trasie S1. Jak podkreśla Malcharek, rozmowy z najemcami, zainteresowanymi najmem w nowej części Gemini Park już trwają.

- Dzięki rozbudowie będziemy mieli szansę wzbogacić ofertę Gemini Park o rozrywkę,  a tym samym zapewnić naszym klientów propozycję, w której połączone zostaną atrakcje zakupowe z atrakcjami czasu wolnego. Tym samym będziemy mieć okazję poszerzyć nasz rynek, zwłaszcza o klientów, którzy oczekują tego typu oferty ze strony Gemini Park - mówi Malcharek. 

Ale nie tylko sukces od otwarcia czy ambitne plany przeciągają najemców, także unikalne położenie Gemini Park. Centrum handlowe położone jest bowiem pośrodku popularnej strefy handlowej, tworząc razem z sąsiadującymi obiektami - Saturnem, Obi, Tesco - handlowe Power Center. To po planowanych inwestycjach, m.in. Merkury Market czy retail park ma mieć docelowo blisko 100 tys. m kw.

- Galeria usytuowana jest nie tylko przy trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem, ale przede wszystkim w miejscu od lat kojarzącym się z handlem. W efekcie razem ze sklepami, które nas otaczają, jesteśmy dziś kompleksowym, zapleczem handlowym dla tej części regionu, które w najbliższych latach dynamicznie będzie się zmieniać i rozwijać. Także Gemini Park z kinem będzie miało w tym swój udział - mówi.




źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR


Gemini Park Tychy
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. znajdziemy blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, New Yorker, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, home&you, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Kontigo, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to ponad 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 13 lokali gastronomicznych, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Mihiderka, Grycan, Lodomania, Olimp, Polski Stół i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018, CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium, a także Retail Awards 2019. Właścicielem obiektu jest krakowski deweloper Gemini Holding.

 

 

Przypisane branże