Gemini Park Tychy: blisko 4,5 mln klientów w 2019 roku Opublikowano 29 stycznia 2020

Gemini Park Tychy ma powody do zadowolenia. W pierwszym pełnym roku swojej działalności centrum handlowe zanotowało znaczący wzrost liczby klientów!
Wysoko ustawiona poprzeczka
Gemini Park Tychy umacnia swoją pozycję na Śląsku. Dowodem na to są wyniki, jakie galerii przyniósł 2019 rok, czyli pierwszy pełny rok jej działalności. Tylko od stycznia do grudnia ub. roku największe w Tychach centrum handlowe odwiedziło blisko 4,5 mln klientów!

Galeria praktycznie w każdym miesiącu, w którym mogła już porównać wyniki rok do roku, czyli od marca do grudnia, notowała wzrost liczby odwiedzających.  Najwięcej klientów w porównaniu do tych samych okresów w 2018 roku przybyło jej w lipcu  - o ponad 11% i w grudniu - prawie o 10%. W efekcie, Gemini Park, pomimo 15 niedziel niehandlowych, zanotował rok do roku średni wzrost liczby odwiedzających na poziomie ponad 7%.

- Gemini Park spotkał się z ciepłym przyjęciem na lokalnym rynku, w efekcie czego w nieco ponad rok galeria stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych w regionie. Centrum zdobyło już grono lojalnych klientów, którzy odpowiadają nawet za 40% wszystkich wizyt. Galeria także umacnia się w sąsiadujących z Tychami miastach, zdobywając nowych klientów i stale poszerzając rynek   - mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Coraz większy zasięg
Ten, jak pokazują zlecone Colliers badania dotyczące behawioralnej strefy zasięgu, obejmuje już blisko 300 tys. osób. Mimo tego, że Gemini Park to galeria stworzona z myślą o Tychach i powiecie tyskim, jej zasięg wykracza dziś daleko poza to miasto, umacniając pozycję obiektu w regionie. Wśród naszych klientów znajdziemy już mieszkańców m.in. Pszczyny, Mikołowa, Kobióru, Oświęcimia, Wyr, Goczałkowic Zdroju oraz Katowic, a zwłaszcza południowej część stolicy województwa - dodaje.

Oferta nakręca ruch
Jak podkreślają przedstawiciele centrum handlowego, wpływ na rosnącą liczbę klientów miało kilka kluczowych czynników. Jednym z najważniejszych była oferta. Gemini Park liczy sobie dziś blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji. Swoje sklepy mają tutaj tacy rynkowi giganci jak m.in. H&M, TK Maxxx, Douglas, Deichmann, CCC, Reserved, Mohito, New Yorker, Orsay czy Wittchen.

2019 rok przyniósł galerii rozwój oferty i aż 11 nowych otwarć, w tym m.in. sklepów Carry, Top Secret, Esotiq, Dealz, Konsimo, DlaSpania, Fine Wine, VIVE Profit, Kontigo, a także cukierni Wisienka na torcie i restauracji z kuchnią roślinną Mihiderka. Łącznie nowi najemcy wynajęli aż 4,5 tys. m kw. GLA. W sumie od debiutu galerii w marciu 2018 rok jej oferta urosła o dodatkowe 26 najemców. Już dziś ponad 50% tenant-mix zajmują marki modowe.

- Siłą oferty Gemini Park jest jej zróżnicowanie. Owszem dominuje w niej moda, ale jednocześnie galeria ma rozwinięte aż 11 innych segmentów ofertowych m.in. wyposażenia wnętrz, usług, zdrowia i urody czy multimediów. To sprawia, że centrum handlowe jest w stanie zaspokoić różne potrzeby zakupowe klienta, począwszy od zakupu ubrań i kosmetyków, a na książkach i wyposażeniu łazienki kończąc. Dzięki temu chętnie wybierani jesteśmy przez całe rodziny, doceniające taką kompaktowość oferty - mówi Tomasz Misztalewski.

Aktywny, marketingowo rok
Za wynikiem stoi także udane pozycjonowanie galerii, które jest zasługą zarówno konsekwentnie realizowanej strategii leasingowe, jak również przemyślanych działań marketingowych.  Na tym ostatnim polu galeria również była bardzo aktywna w 2019 roku. Od stycznia do grudnia ub. roku zorganizowano tutaj kilkanaście wydarzeń, kierowanych w dużej mierze do rodzin, dzieci i młodzieży, a także do seniorów.

Wśród największych projektów można znaleźć m.in.  wystawę dinozaurów,  zimowe ferie z aż 85 bezpłatnymi warsztatami edukacyjnymi dla dzieci,  pierwsze urodziny z loterią, olbrzymią wystawę Legoland, Dzień Dziecka, letnie wakacje z aż 140 zajęciami rozwijającymi talenty, wystawę 100 lat hokeja w Tychach czy Festiwal Teatrów Niezależnych Andromedon. Ponadto Gemini Park na wzór centrów handlowych w Japonii zainicjował projekt aktywności skierowany do seniorów.

- W swojej aktywności marketingowej koncentrujemy się dziś przede wszystkim na wielopokoleniowych rodzinach, odważnie sięgając przede wszystkim po edutainment. Staramy się, aby nasze wydarzenia były mądrą rozrywką, czyli jednocześnie bawiły, ale także inspirowały i rozwijały talenty oraz umiejętności najmłodszych . W ten sposób nie tylko umacniamy wizerunek galerii, jako obiektu rodzinnego, ale przede wszystkim poszerzamy jego funkcję - mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

W tych działaniach w 2019 roku centrum handlowe wspierali lokalni partnerzy m.in. Muzeum Miejskie w Tychach, Miejskie Centrum Kultury w Tychach czy GKS Tychy. - Staramy się, aby nasze wydarzenia kierowane były do społeczności lokalnej, ale także, aby społeczność lokalna je współtworzyła. Dlatego tylko w 2019 roku wsparliśmy kilkanaście lokalnych inicjatyw. Takie działania pozwalają nam na stałą  obecność w życiu miasta, a co za tym idzie na promocję marki Gemini Park i stojących za nią wartości - dodaje.

Rozbudowa na horyzoncie
W rozwoju wizerunku galerii rodzinnej, a także w umocnieniu pozycji na rynku ma pomóc także ogłoszona w 2019 roku rozbudowa Gemini Park. Prace nad nią właśnie trwają. W efekcie, Gemini Park z 36,6 tys. m kw. ma powiększyć się do ponad 43 tys. m kw. Na nowej powierzchni powstać ma wielosalowe, nowoczesne kino liczące sobie ok. 2,5 tys. m kw., nowe lokale gastronomiczne, w tym restauracja będąca zapleczem dla Katowickiej Strefy Ekonomicznej i przejezdnych, a także nowe lokale usługowe. W wyniku prac powiększona zostanie także strefa food court.

- Rozbudowa pozwoli nam wzbogacić ofertę Gemini Park o rozrywkę i atrakcje spędzania czasu wolnego. Tym samym, będziemy mieli okazję zawalczyć nie tylko o nowego klienta, ale także o nowe lokalne rynki. Z analiz jakimi dysponujemy jasno wynika, że tego typu oferta jest dziś pożądana w mieście. Rozbudowa centrum handlowego ma szansę zapewnić tę lukę, przy okazji także po raz kolejny umacniając naszą pozycję na rynku - mówi Tomasz Misztalewski.




źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR


Gemini Park Tychy
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. znajdziemy blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, New Yorker, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, home&you, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Kontigo, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to ponad 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 13 lokali gastronomicznych, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Mihiderka, Grycan, Lodomania, Olimp, Polski Stół i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018, CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium, a także Retail Awards 2019. Właścicielem obiektu jest krakowski deweloper Gemini Holding.
 
 

 

Przypisane branże