Tychy: Rośnie handlowe „Power Center”
Opublikowano 19 maja 2021
Nie tylko Gemini Park Tychy, ale i otoczenie obiektu dynamicznie się rozwija. W marcu w jego sąsiedztwie otwarto duży market DIY. Kolejny planowany jest na jesień. Trwa także rozbudowa tyskiej galerii.
Wokół Gemini Park Tychy rośnie największe w regionie handlowe "Power Center", które docelowo będzie liczyć ponad 100 tys. m kw. GLA. Już dziś, oprócz Gemini Park, które położone jest w jego centrum, działa tu mający 8 tys. m kw. market budowlany Obi oraz sklep Media Markt, liczący sobie 4 tys. m kw.
Z końcem marca tego roku w sąsiedztwie Gemini Park otwarty został mający 10 tys. m kw. powierzchni sprzedaży market budowlany Castorama. Zastąpił on zlikwidowane w 2020 roku Tesco. W realizacji są natomiast 2 duże inwestycje handlowe. Na jesień kolei zaplanowane jest otwarcie jeszcze jednego marketu budowlanego - Merkury. Ten ma mieć powierzchnię 6 tys. m kw.
Jednocześnie trwa rozbudowa samego Gemini Park Tychy. Prace mają zakończyć się w tym roku. W ich efekcie, centrum handlowe zyska dodatkowe 6,5 tys. m kw. GLA, na których powstaną m.in. sklepy i punkty usługowe, a przede wszystkim kino. Tym samym tyska galeria dołączy do grona największych obiektów handlowych woj. śląskim, mając łącznie ponad 43 tys. m kw. GLA.
- Pomiędzy ulicą Beskidzką a Towarową w Tychach powstaje jedna z najatrakcyjniejszych przestrzeni handlowych na Śląsku. Wypełniać ją będzie m.in. najszersza w tej części regionu oferta budowlana i RTV/AGD, jak również najszersza oferta handlowa w Tychach, skupiona pod dachem rozbudowanego Gemini Park. Mocną stroną "Power Center" będzie także kompleksowa oferta modowa z topowymi markami. Tylko w 2021 roku przestrzeń ta wzbogaci się w sklepy o łącznej powierzchni blisko 26 tys. m kw. - wylicza Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
To jednak nie koniec planów, bo w Tychach do zagospodarowania pozostaje ok. 45 tys. m kw. powierzchni pod kolejne realizacje. Terenami już interesują się m.in. znane sieci meblowe i sportowe. Również Gemini Holding, właściciel tyskiej galerii, nie wyklucza w najbliższych latach kolejnych inwestycji, w tym uzupełnienia oferty o retail parku. Jak zapewnia Misztalewski, dla Gemini Park rozwój konceptu "Power Center" to ogromna szansa.
- Już dziś obserwujemy przepływ klientów z Obi i Media Mark do Gemini Park. Zyskują także te obiekty, bo klienci galerii stają się także ich klientami. Pojawienie się nowych graczy jeszcze bardziej spotęguje napływ i przepływ odwiedzających. Co więcej, rozwój "Power Center" będzie miał znaczący wpływ na rynek, na jakim działamy. Więcej sklepów oraz powstanie strefy rozrywki w Gemini Park, a także nowe sklepy w otoczeniu pozytywnie wpłyną na catchment galerii - mówi.
Potencjał jest duży. Zasięg oddziaływania Gemini Park obejmuje dziś rynek liczący sobie ponad 1,14 mln klientów, którzy mieszkają w odległości do 30 minut od galerii. Jak wyliczył Colliers, regularne zakupy w tyskiej galerii, oprócz mieszkańców Tychów robią, także klienci dojeżdżający z blisko 20 ościennych miejscowości. Tylko w promieniu kilku kilometrów i 10 minut drogi od galerii mieszka 71 tys. osób, z czego znaczna część na osiedlach, jakie otaczają handlowe "Power Center".
- Gemini Park, jak i sklepy wchodzące w Power Center już dziś działają na bardzo szerokim rynku. Rozwój obiektu, ale i sąsiedztwa pozwoli jeszcze bardziej ten rynek spenetrować, a co za tym idzie pozyskać nowych klientów, zwłaszcza z bardziej oddalonych miejscowości, w tym m.in. z Mikołowa, Pszczyny, Lędzin, Bierunia, Goczałkowic czy Oświęcimia, a więc z miast, w których nie ma tak szerokiej oferty handlowo-rozrywkowej - mówi.
Co ciekawe, pomóc może w tym nie tylko oferta, ale i sama lokalizacja. Tyskie "Power Center" usytuowane jest w miejscu, które od ponad dekady kojarzy się z handlem. Do tego znajduje się zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum Tychów oraz w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1, łączącej Śląsk z Podbeskidziem. Ponadto dojazd do tego miejsca obsługuje aż 29 linii autobusowych i trolejbusowych.
źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR
Gemini Park Tychy
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. znajdziemy blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, New Yorker, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, home&you, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Kontigo, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to ponad 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 13 lokali gastronomicznych, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Mihiderka, Grycan, Lodomania, Olimp, Polski Stół i Thai Express. Centrum handlowe nagrodzone The European Property Awards 2018, CEE Retail Awards w kategorii Retail Project-medium, a także Retail Awards 2019. Właścicielem obiektu jest krakowski deweloper Gemini Holding.
Zdjęcia do pobrania
Pliki do pobrania
Wypowiedział się ekspert
Tomasz Misztalewskidyrektor Gemini Park Tychy
Tomasz Misztalewskidyrektor Gemini Park TychyPrzypisane branże




